Blatná - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

krizové řízení

 

publikace

Přírodní, společenské a technické krize: rizika a možnosti jejich řešení. Pohled z perspektivy Blatenska (785.41 kB)

 

 

rady pro občany - Blackout

příručka BLACKOUT (281.11 kB)

 

 


Vykonává činnost v oblasti samostatné a přenesené působnosti

Hlavní činnost:

  1. Krizové plány – během roku spolupracují s ÚO HZS Strakonice na doplnění a aktualizaci krizového plánu ORP Blatná.
  2. Tajemník Bezpečnostní rady ORP – má za úkol provádět přípravu na zasedání Bezpečnostní rady a minimálně dvakrát za rok provádí zasedání a vypracování usnesení, zpracovávání Plánu činnosti BR, dále provádí každý rok školení pracovníků krizového štábu, připraví jednou za dva roky cvičení pro členy krizového štábu a plní úkoly, které vyplynou z jednání BR. Připravuje a předkládá rozpočet na řešení krizových situací.
  3. HOPKS (hospodářské opatření pro krizové stavy), provádí vytipování podniků a organizaci, pro organizační systém ARGIS a další úkoly, které nám uloží KÚ. Účastní se pracovních porad a to 6 dní v roce. Využíváme informačních systémů v oblasti HOPKS. Zabývají se problematikou přípravy regulačních opatření v podmínkách obecních úřadů. Jednou za rok v měsíci říjnu, zasílají vyhodnocení Zaměření spolu s návrhy do Zaměření na další rok řediteli KÚ
  4. Armáda – během roku aktualizují dílčí plán obrany dle potřeby.  Vedou seznam zdravotních pracovnic a jednou za rok provádí aktualizaci. Vedou seznam sil a prostředků a minimálně jednou za rok provádí aktualizaci, dle požadavků armády. Provádí aktualizaci a kontrolu odvodních místností, seznam pracovníků, kteří budou zproštěny z mimořádné vojenské služby, vedou přehled o krizových pracovištích (hlavní a záložní) a plní další úkoly uložené KÚ.
  5. Hasiči – vedou agendu JSDHO, zpracovávají plán školení a výcviku, provádí výcvik a školení jednotky v rozsahu min. 40 hod. za rok (každé pondělí od 17,00 hod.), provádí nákup technických prostředků, zpracovává inventuru majetku, připravují podklady pro rozpočet, zpracují požární řád obce a provádí každý rok aktualizaci a kontrolu vodních zdrojů pro jednotky a v neposlední řadě pomáhají při různých akcích. Dále zajišťují školení velitelů a strojníků pro všechny jednotky, které spadají pod město Blatná
  6. Pracovní úrazy – provádí zpracování dokumentace při pracovních úrazech a to od sepsání úrazu až po zaslání na pojišťovnu.
  7. Školení BOZP,PO – zajišťují školení úředníků a zaměstnanců. Dále zajišťují školení první pomoci pro určené pracovníky úřadu, kontrolují a popřípadě doplňují lékárničky novým materiálem.  Provádí kontrolu s p. Maškem našich objektů a vedou požární knihu a další určenou dokumentaci. Zpracovávají podklady pro rozpočet.
  8. Bezpečnostní ředitel – provádí školení, jednou za rok u všech pracovníků a dále podle ukončení pětiletého cyklu, vedou evidenci úředníků, kteří mají stupeň utajení „VYHRAZENÉ“,  a vedou dokumentaci v režimu vyhrazené, další úkoly vyplývající ze zákona č.412/2005 Sb.,(o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti). Zajišťují zpracování  aktualizaci směrnic k administrativní a fyzické bezpečnosti.
  9. Kontrola obecních úřadů v ORP Blatná – provádí kontroly minimálně na pěti obecních úřadech během roku, kde kontrolují krizové dokumenty a připravenost na krizové stavy.