rozšířené vyhledávání
Město Blatná
Blatná

Změna výplaty důchodu

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna výplaty důchodu

4. Základní informace k životní situaci

Výplatu důchodů provádí Česká pošta, s.p., na základě smlouvy s Českou správou sociálního zabezpečení.

Příkazy k výplatě, změně výše nebo zastavení výplaty důchodu je oprávněna vydávat pouze Česká správa sociálního zabezpečení.

Změny, o které lze požádat na poště:

  • změna způsobu výplaty (doručovatelem v místě bydliště nebo u přepážky pošty),

  • vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu,

  • změna trvalé adresy bydliště,

  • dosílka důchodu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněni jednat:

  • důchodce - musí předložit osobní doklad a ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu),

  • jiná osoba - musí předložit svůj osobní doklad a ústřižek pro příjemce (nelze u vyloučení druhého z manželů, zrušení vyloučení a změny trvalé adresy),

  • léčebné zařízení nebo ústav sociální péče - musí tak učinit písemně na žádosti o změnu (informace i tiskopis poskytne pošta, u které je žádost o změnu uplatňována).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě potřeby si příjemce důchodu může sjednat výplatu u přepážky pošty, dosílku důchodu (např. na chalupu, do nemocnice), změnu trvalé adresy bydliště, popř. vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o změnu výplaty důchodu podejte osobně nebo prostřednictvím jiné osoby na pobočkách České pošty, s.p.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na pobočkách České pošty, s.p., se obraťte na přepážky poskytující důchodové služby (v hodinách pro veřejnost).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • platný osobní doklad,

  • ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Důchodová služba - žádost o změnu" - tiskopis je k dispozici na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Uplatníte-li žádost o změnu způsobu výplaty nebo trvalé adresy minimálně 10 pracovních dnů před splatností důchodu, pak je žádost platná pro nejbližší výplatu důchodu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.11.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Občan

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Moje ID - přihlášení

Mobilní aplikace

logo mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

google-play-downloadapp-store-download

WEB kamery

 Web kamery

 

Odkazy

úřední deska

E-Podatelna

Czech POINT

Aktuální počasí

dnes, pátek 22. 10. 2021
slabý déšť 10 °C 4 °C
sobota 23. 10. slabý déšť 8/3 °C
neděle 24. 10. jasno 10/0 °C
pondělí 25. 10. jasno 11/0 °C

Informace e-mailem - přihlášení

Novinky e-mailem

 

 

Mobilní aplikace v OBRAZE

Přináší přehled aktualit z webu obce. Občané jsou informováni o nově vložených zprávách a upozorněních, dozvědí se včas o pořádaných akcích, mohou si prohlédnout fotografie nebo dokumenty vyvěšeny na úřední desce.