Město Blatná zavádí Odpadovou kartu
Rozhodli jsme se zavést nový systém evidence na sběrných dvorech zejména z důvodu zpřesnění údajů o předávaných odpadech. Zpřesní se evidence odpadů a zrychlí zpracování různých hlášení a výkazů, které musí zpracovávat jak provozovatel sběrného dvora, tak město Blatná a zjednoduší se administrace motivačního programu.
Odpadová karta bude sloužit k identifikaci domácnosti na sběrném dvoře pro odevzdání jakéhokoliv druhu odpadu. Při ukládání odpadu ji jednoduše předložíte zaměstnanci sběrného dvora. Obsluha sběrného dvora kartu načte do evidenčního systému a zaeviduje odevzdaný odpad.
Žádost o vydání odpadové karty můžete podat elektronicky, případně osobně na odboru životního prostředí, finančním odboru, případně na sběrném dvoře. Upozornění na připravené karty nezasíláme. Po 5-ti dnech od podání žádosti si můžete přijít kartu vyzvednout. Karta je opatřena QR kódem a lze ji uložit i do mobilního telefonu.
Město Blatná i v letošním roce pokračuje v Motivačním programu „Třídíme“, v rámci kterého může poplatník poplatku za odpady získat slevu. Občanům, kteří splní pravidla motivačního program, bude automaticky přiznána sleva na poplatku za odpady. Záznamy se již nepovedou na papírové kartičce, jak tomu bylo v uplynulých letech, ale elektronicky na Odpadové kartě.
V současné době se evidenční systém zavádí a již probíhá evidence předaných odpadů v rámci programu Třídíme, do kterého se mohou občané dobrovolně zapojit.
Od 1. července se budou evidovat veškeré předávané odpady. Pokud některý občan nebude mít Odpadovou kartu, obsluha sběrného dvora jej vyzve k prokázání oprávnění sběrný dvůr využít (doklad totožnosti) a jím předané odpady zaeviduje ručně.
Tento systém má za cíl zmapování odpadových toků, které pomohou při rozhodování o zavádění případných opatření, abychom dostáli zákonným limitům na třídění.
Žádáme Vás tímto o trpělivost a podporu při zavádění tohoto nového systému evidence.
Velmi děkujeme občanům, kteří si Odpadovou kartu již vyzvedli a pomohou nám tak s rozborem toků našich odpadů, což nám pomůže při rozhodování o zavádění případných opatření, abychom dostáli zákonným limitům na třídění. Dle zákona o odpadech je obec povinna zajistit, a by odděleně soustřeďované recyklovatelné složky komunálního odpadu tvořili v kalendářním roce 2025 a následujících letech alespoň 60 %, v roce 2030 65 % a v roce 2035 a následujících 70 % z celkového množství komunálních odpadů.
Jedním z našich cílů, je platit nakládání pouze s odpady vyprodukovanými občany na našem území a přehledně oddělit odpady od podnikajících osob, případně od občanů ostatních obcí.
Odpadovou kartu obdrží i podnikající osoby, které se zapojí do systému nakládání s tříděnými odpady ve městě na základě smlouvy. Uzavírání smluv zajišťuje odbor životního prostředí (tel.: 383 416 232).
Případné dotazy k Odpadové kartě směřujte na odbor životního prostředí Městského úřadu Blatná (J. Šustrová 383 416 233, M. Scheinherrová 383 416 232).
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.